Victoria 3 Geliştirici Günlüğü 44 - Savaşlar

28 Nisan 2022 0 Yorum 3 dakika, 58 saniye

Paradox Interactive'in en güzel serilerinden biri olan Victoria'nın yeni oyunu için savaş sistemi tamamen değişiyor. Victoria 3 için yayınlanan son geliştirici günlüğünde oyun içinde ülkeler arasındaki savaşlara değinilmiş ve mekaniği tanıtılmış.Önceki gibi orduları kurup savaş açıp ilerletip rakip ordu birimi varsa onu devirip alanı işgal edemiyoruz. Bu sistem değişmiş. Generalsiz savaş mı olur diyor yapımcı. Yani bir savaşın başlaması için askerlerin bölgeye intikal ettikten sonra savaş pozisyonu alması, generalin gelmesi bir sürece bağlanmış. Süreç tamamlanmadan savaş başlamıyor. Daha gerçekçi değil mi?

Resimde gördüğünüz mavi bar sürecin tamamlandığında yüzde 100 olarak dolacak ve savaş başlayacak. Yine resimde dikkat çeken durumlardan birisi ülkelerin sahip oldukları güç değerleri. Yani garnizondaki askeri birimler ve ofansif saldırı güçleri ayrılmış. Savaşın her iki tarafınında birer general seçmesi gerekiyor demiştik. İkinci bir general atanamıyor. Ama ordunun sahip olduğu tüm imkanlar kullanılabiliyor. Örneğin doğu sınırınıza bir ordu kurdunuz ama savaş batı sınırınızda. Doğudaki birimler savaşın seyrine göre general tarafından istenildiği takdirde cepheye atanabiliyor. Tüm birimler birbirine bağlı diyebiliriz. Birden fazla cephede bu yapay zeka nasıl çalışır oynarken göreceğiz.

Bu resimde ise savaş başlaması için geçen sürecin tamamlandığını ve birimlerin ilk saldırısını yaptığını görüyoruz. Ölüm ve kayıp asker sayıları yine savaş panelinde gösteriliyor. Savaş sonunda ise kazanılan, kaybedilen şeyler yine savaş panelinde bilgi olarak oyuncuya sunuluyor. Generaller rastgele bir saldırı veya savunma taktiğini belirleyip kendilerine üstünlük veya zayıflık getiren bu taktiği savaş esnasında kullanabilir. Bu durum rastgele oluşmaktadır. Yine de generallerin bu rastgele durumda daha avantajlı olmasını sağlayacak özelliklere sahip olduklarını da dillendirelim buradan. Örneğin Mühendislik becerisi gelişmiş bir general savaşın sonunu değiştirecek, savaş litaratürüne ismini "Dug In" olarak eklemiş siper savaşları taktiğini seçme şansı daha yüksektir.

Bu resimde ise birimlerin modernizasyonunu savaşa göre belirleyebileceğimizi görüyoruz. Yani daha yetenekli silahlarla donatılmış sayıca daha az bir kuvvet, daha yüksek sayıda fakat modernize olamamış düşman kuvvetlerine karşı üstünlük kurabilir. Kışlaların her birini farklı türde modernize edebilirsiniz. Her kışlanın topladığı asker birimleri de ülkenin ve bölgenin kültürüyle doğru orantılıdır. Bu da askeri kayıplarda askerlerin ölüm oranını belirler. Yani bir kışlanın olduğu alanda yaşayanlardan her 5 kişiden 4'ü Fransız 1'i Flaman ise savaşda kayıp birimler bu orana göre dağıtılır. Savaşta ölen askerlerin %80'i Fransız olacaktır. 

Her savaşın ülkelerin ekonomisi üzerine çoğunlukla olumsuz etkileri vardır. Uzun süren kanlı bir savaş sonrası tüm askerlerin ölmediğini düşünürsek savaşan bölge ve ulusun üzerine ekonomik yük getiren bir takım olayları tetikleyecektir. Ekonomik işlerde çalışacak nüfus azalacağı ve savaştan yaralı olarak dönen birimler ekonomi üzerinde olumsuz bir durum sergileyeceği için iyi planlama yapılması gerekiyor. Savaş morali ise savaşlarda yaşanan kayıplarla orantılı olarak yükseliyor. Devam eden savaşlarda alınan başarılı sonuçlar savaş moralini yükseltiyor.

Savaşa dahil olan tüm birimler, savaş sonu yaşanan toplam kayıplar(Yapımcı burada henüz mekaniğin tamamlanmadığını ve bu yüzden ölüm, kayıp sayılarının fazla olduğunu, bunların iyileştirilebileceğini yazmış bu arada.) gösteriliyor. Ayrıca kazanan tarafın kazandığı 2 bölgenin işgal edildiği yine Victory yazısının hemen altında gösterilenler arasında. Savunan ordunun generali gözükmüyor. Muhtemelen savaş esnasında öldü veya ülke olarak generali farklı bir cepheye çektiler. Herşey olabilir. Oyun savaş mekaniği daha gerçekçi olduğunu yazının başında dile getirmiştik. Çünkü savaşlar, bölgenin altyapısı ve ekonomik binalarına hasar vermekte, bölge nüfusunu göçe zorlamakta ve savaş sonrasında bile çok uzun yıllar düzelmeyecek bir takım sorunları beraberinde getiriyor. Günümüzde olduğu gibi.

Bizim paylaşılan günlükten çıkarımlarımız bunlar. Eğer sizde göz atmak istiyorsanız Steam Geliştirici Günlüğü Notu'na gidebilirsiniz.

Yazar Hakkında

ToS@

Oyunlar insanları mutlu etmek için var oldu, saç baş yoldurmak için değil, endişe etmeyin oyun hileleri kullanın :)

Sitemizde yer alan oyun görselleri, oyunu üreten firmaya aittir. Görseller, tanıtım ve bilgilendirme amacıyla yazıya eklenmiştir. Hak ihlali olduğunu düşünüyorsanız lütfen iletişim sayfamız üzerinden iletişime geçiniz.

Oyun Haberleri kategorisinden Yazılar