Euro Truck Simulator 2 1.54 Sürümü ve Yeni Yük Sistemi

Oyun Haberleri 18 Şubat 2025 0 Yorum 5 dakika, 43 saniye
Euro Truck Simulator 2 1.54 Sürümü ve Yeni Yük Sistemi

Scssoft resmi blogunda bugün paylaşılan duyuru ile 1.54 sürümünün oyuna getireceği iyileştirme ve yeniliklerden yeni yük sistemi tanıtıldı. İşte Detaylar:

Bugün, sizleri Under the Hood serimizin yeni bölümüyle buluşturuyoruz! Bu kez, Euro Truck Simulator 2 ve American Truck Simulator'un yaklaşan 1.54 güncellemesinde yer alacak yeni yük sistemi üzerine çalışan ekibimizin bazı üyeleriyle gerçekleştirdiğimiz röportajı sizlerle paylaşıyoruz. Peki, bu yeni sistem tam olarak ne anlama geliyor? Gelin, uzmanlarımızın gözünden bu değişikliğe yakından bakalım!

Neden Yeni Bir Yük Sistemi Geliştirildi?

ETS2 ve ATS büyümeye devam ettikçe, oyundaki yük çeşitliliği ve treyler seçenekleri de önemli ölçüde arttı. Bu durum, mevcut sistemin yönetimini zorlaştırarak yeni içerik eklemeyi daha zahmetli ve zaman alıcı hale getirdi.

Önceki sistemde, her bir yük ve treyler tek tek manuel olarak birleştirilip ayrı bir model olarak depolanıyordu. Örneğin, bir iş makinesi taşıyan treyler gördüğünüzde, aslında bu özel bir model olarak oyunda yer alıyordu. Bu yöntem, yüzlerce hatta binlerce farklı modelin oluşturulmasını gerektirdiği için disk alanı ve geliştirme süreci açısından sürdürülebilir olmaktan çıkmıştı.

ETS2 ve ATS’nin deneyimli programcılarından Simon (50keda), sürecin nasıl çalıştığını şu sözlerle açıklıyor:

"Oyun dünyamızda her yükün bir treylere bağlı olması gerekiyor. Yükün nasıl yerleştirileceği, hangi modelin kullanılacağı gibi detaylar 'yük sistemi' olarak adlandırdığımız mekanizmanın bir parçası. Ancak zamanla, bu sistemdeki yük ve treyler kombinasyonlarının yönetimi çok karmaşık bir hale geldi. Yeni yükler ve treylerler ekledikçe, bunları manuel olarak eşleştirmek büyük bir zaman kaybına yol açıyordu."

Yeni Yük Sistemi Nasıl Çalışıyor?

Kıdemli araç tasarımcılarımızdan Smety, bu soruna uzun süredir bir çözüm aradıklarını belirtiyor:

"Oyun dünyasına sürekli yeni yükler ve marka lisanslı treylerler eklenmesi işleri oldukça karmaşık hale getirmişti. Önceki sistemde, her bir yükün belirli bir treylere özel olarak ayarlanması gerekiyordu. Örneğin, oyunda 3 farklı dorseniz varsa, her biri için 3 ayrı yük modeli gerekiyordu. Ayrıca yüklerin de birden fazla varyasyonu olduğundan kombinasyon sayısı hızla katlanarak arttı."

Bu noktada, yeni sistemin getirdiği en büyük avantajlardan biri, yüklerin artık manuel olarak belirli treylerlerle eşleştirilmesine gerek kalmaması. Bunun yerine, oyun içi kodlama, uyumlu yükleri ve treylerleri dinamik olarak eşleştirerek yerleşimi otomatik olarak yapıyor. Böylece:

Yükler kendilerine ait modelleri, yükleme metodolojilerini ve bağlama (lashing) sistemlerini tanımlayacak.

Yükler otomatik olarak boyut ve ağırlıklarına göre treyler üzerinde en uygun şekilde konumlandırılacak.

Treyler-yük kombinasyonları manuel olarak oluşturulmayacak, bunun yerine procedural (otomatik) yerleşim sistemi devreye girecek.

Bu sistemin getirdiği en büyük yeniliklerden biri de 3D grafik tasarımcılarımızın işini önemli ölçüde kolaylaştırması. Eskiden, her yeni yük için önceden oluşturulmuş treyler-yük kombinasyonları gerekiyordu. Ancak yeni sistemle birlikte, yükler dinamik olarak treylere yerleştirilecek ve gerçekçi bir bağlama sistemiyle sabitlenecek.

Geliştirme Sürecinde Neler Yaşandı?

Bu projenin yönetiminde büyük rol oynayan Karel (Yapımcı/Producer), süreci şu sözlerle özetliyor:

"İlk başta, sadece odun yüklerinin yeni sistemde nasıl çalışacağını merak ediyordum. Ancak bu işin ne kadar büyük olduğunu fark edince, Simon'un tamamen geliştirme sürecine odaklanabilmesi için üretim görevlerini devraldım. Zaman tahminleri, planlama, ilerleme takibi, yeni grafik tasarımcıların eklenmesi ve test süreçleri gibi birçok aşamayı koordine ettik. Ve elbette, QA (Kalite Kontrol) ekibimiz binlerce kombinasyonu test ederek sayısız hata raporladı."

Yeni yük sisteminin hayata geçirilmesi için bazı eski yük modelleri de baştan tasarlandı. 3D grafik tasarımcılarımızdan Matěj, süreci şöyle anlatıyor:

"Eskiden, aynı yükün farklı treylerlere uygun olması için 6 veya daha fazla model üretmemiz gerekiyordu. Ancak yeni sistemde, yalnızca tek bir model tasarlayıp gerektiğinde birkaç varyant oluşturarak çeşitlilik sağlıyoruz. Ayrıca, yüklerin treylere nasıl sabitleneceğini belirleyen özel noktalar ekleyerek sistemin bunları otomatik olarak yerleştirmesini sağlıyoruz."

Bir diğer 3D tasarımcı olan Petr ise bu yenilikçi süreci heyecan verici bulduğunu belirtiyor:

"Ağustos ve Eylül aylarında Yeni Yük Sistemi projesine katıldım. Öncelikli görevim, mevcut yükleri yeni sisteme uygun hale getirmekti. 3D modellemeden oyun mekaniği geliştirmeye geçiş yapmak benim için hem öğretici hem de eğlenceli oldu."

Yeni Yük Sistemi Oyun Ekonomisine Nasıl Entegre Edildi?

Programcı Max, yeni sistemin oyun ekonomisi ile nasıl bağlantılı olduğunu şu şekilde açıklıyor:

"En önemli görevim, yeni yük sisteminin oyunun ekonomisine ve diğer mekaniklere uyum sağlamasını sağlamak oldu. Bağımsız yük modellerinin otomatik olarak yerleştirilmesi ve bağlanması, gelecekte yeni yükleri daha kolay eklememizi sağlayacak. Ayrıca ekonomik verileri yeniden düzenleyerek mevcut yük ve treyler kombinasyonlarıyla uyumlu hale getirdik. Tabii ki, hala bazı küçük sorunlar var ama bunları zaman içinde iyileştirmeyi planlıyoruz."

Bu Değişiklik Oyunu Nasıl Etkileyecek?

Yeni sistem, ETS2 ve ATS'nin geleceği açısından büyük bir adım.

Treyler ve yük kombinasyonlarının sayısı artırılacak.

Yeni içeriklerin eklenmesi hızlanacak.

Daha az disk alanı kullanılacak.

Simon, bu yeniliğin dinamik yükleme/boşaltma mekaniklerine de entegre edileceğini belirtiyor:

"Şu an önceliğimiz, tüm yükleri ve treylerleri yeni sisteme uygun hale getirmek. Ancak ilerleyen süreçte, bu sistemin daha gelişmiş bir dinamik yükleme ve boşaltma mekanizmasına dönüşmesi mümkün. Hatta belki oyuncuların yük yerleşimi üzerinde belli bir kontrol sahibi olduğu sistemler bile görebiliriz. Gelecek neler getirir, hep birlikte göreceğiz!"

Yeni yük sisteminin oyunlara nasıl bir etki yapacağını görmek için sabırsızlanıyoruz! Bizi Twitter, Facebook, Instagram ve YouTube'dan takip etmeyi unutmayın. Daha fazla güncellemeyi kaçırmamak için bültenimize kaydolabilirsiniz.

Yollarda görüşmek üzere, şoförler!

Yazar Hakkında

ToS@

Oyunlar insanları mutlu etmek için var oldu, saç baş yoldurmak için değil, endişe etmeyin oyun hileleri kullanın :)

Sitemizde yer alan oyun görselleri, oyunu üreten firmaya aittir. Görseller, tanıtım ve bilgilendirme amacıyla yazıya eklenmiştir. Hak ihlali olduğunu düşünüyorsanız lütfen iletişim sayfamız üzerinden iletişime geçiniz.

Oyun Haberleri kategorisinden Yazılar

Yorum Yapılmamış

Bu yazıya henüz bir yorum yapılmamış, hemen bir tane yapmak ister misin ?

Yorum Yapın

TosaComTR Misafir olarak Yorum yapabilirsiniz.